A sűrített levegővel hajtott autók közötti megmérettetést, a VIII. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt 2015. május 8-án és 9-én rendezték meg Egerben. A Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara 2009 óta vesz részt a rendezvényen, kitűnő eredményekkel. A versenyre 7 országból neveztek egyetemi hallgatók. Az SZTE Mérnöki Kar idén 4 csapatot indított:
A sűrített levegővel hajtott autók közötti megmérettetést, a VIII. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt 2015. május 8-án és 9-én rendezték meg Egerben. A Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara 2009 óta vesz részt a rendezvényen, kitűnő eredményekkel. A versenyre 7 országból neveztek egyetemi hallgatók. Az SZTE Mérnöki Kar idén 4 csapatot indított:
Airrari
https://www.facebook.com/airrari.szeged?fref=ts
Csapattagok:
Benedek Dávid Dániel
Hajdú Dávid
Kóczi Dávid
Purcsi Tamás, csapatkapitány
Péter Szabó István, felkészítő oktató
Diff-Air
https://www.facebook.com/DiffairSzeged?fref=ts
Csapattagok:
Asztalos Tamás, csapatkapitány
Kéri Tamás
Péter Szabó István, felkészítő oktató
Pepp-Air Team
https://www.facebook.com/PeppAirTeamSzeged?fref=ts
Csapattagok:
Csamangó Dávid
Dobos Péter Levente, csapatkapitány
Módra László
Zakupszki Richárd Zoltán
Dr. Tóth István Tibor, felkészítő tanár
Pepp-Air Senior Team
Ádám László
Bene Sándor, csapatkapitány
Virág Kristóf
Dr. Tóth István Tibor, felkészítő tanár
A kari csapatok közül a Diff-Air és a Pepp-Air Senior Team kipróbált versenyautóval, az Airrari és a Pepp-Air Team pedig új konstrukcióval indult. A két új gép sajnos az utolsó pillanatban készült el, így tesztelés hiányában műszaki hibák miatt kénytelenek voltak feladni a versenyt. A Kar legjobb eredménye az ügyességi versenyszámban elért hetedik hely (Diff-Air), valamint a gyorsulási szám nyolcadik (senior kategóriában második) hely (Pepp-Air Senior Team), mely a két gép ismert korábbi eredményei alapján a várakozásoktól jelentősen elmarad, de a benevezett több mint 50, ill. a gépátvételen részt vett 47 csapat közt igen jónak mondható. 2015 bajnoka a Műszakik Pneumobil Team (BME) lett.
A Mérnöki Kar pneumatikus "flottája" két új géppel gazdagodott, melyek a felmerült műszaki hibák miatt nem tudtak eredményt hozni, de ezeket kijavítva igen ígéretes versenyautókká válhatnak.
Az Airrari és a Diff-Air versenyautókkal elérkeztünk a kipörgő hátsó kerék problémájához. Az új hajtásrendszer és az áttervezett pneumatikus kapcsolás révén megnövelt teljesítmény biztató a soron következő versenyekre nézve. A bizonyítási lehetőségre szerencsére nem kell sokat várni, a sűrített levegővel hajtott versenyautók történetében a következő fontos esemény a 2015. szeptemberi gálafutam lesz Kecskeméten.
Ezúton köszönjük Szponzorainknak a pneumobil csapatok munkájának támogatását, illetve a felkészítő tanárok szakmai segítségét!