Worximity_Lean_Manufacturing_Excess_Processing_nyito

„Céltudatosan törekedtem arra, hogy a tanulmányaim mellett tudjak majd dolgozni” – interjú Katona Szibillával

A Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara nagy hangsúlyt fektet a gyakorlati képzéseinek fejlesztésére. Katona Szibilla, harmadéves élelmiszermérnöki BSc hallgatónkat kérdeztük duális, és kari képzésünkkel kapcsolatosan.

A duális képzésben részt vevő hallgatóknak amellett, hogy felsőoktatási tanulmányaik során magas szintű elméleti tudást sajátíthatnak el, lehetőségük nyílik arra, hogy ismereteiket a gyakorlatban is alkalmazhassák, így szerezve versenyképes tudást az egyetemi évek alatt.


A lényegesen hosszabb vállalati gyakorlat nemcsak a duális hallgatók gyakorlati tudását gyarapítja, egyben kapcsolati tőkével is szolgálhat a jövőt illetően a hallgatók számára.


A céltudatos választás


A Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karának harmadéves, élelmiszermérnöki BSc szakos hallgatóját először arról kérdeztük, hogy miért döntött képzésünk választása mellett.

– Az egyetemre való jelentkezésem előtt, valamint a megfelelő szak kiválasztása során céltudatosan törekedtem arra, hogy a tanulmányaim mellett tudjak majd dolgozni. A duális képzési formát megfelelőnek találtam; jövedelemforrásként és szakmai tapasztalatszerzésként az elvárásaimnak is eleget tett. Ráadásul ezeken kívül úgy véltem, hogy a kompetenciáimat fejleszthetem a képzés során, valamint kapcsolatokat is szerezhetek – ismertük meg Katona Szibilla pályaválasztásának körülményeit.


– A Hungerit Zrt-nél sikerült elhelyezkednem a duális képzés kapcsán, ahol az egyetem előtt diákmunkán is voltam, így nem volt ismeretlen számomra ez a hely. A gyakorlat elején minden egyes üzemrészt körbejártam, a kapcsolódó technológiákat megismertem, majd a Gyártmányfejlesztési Főosztálynál voltam, mint kiegészítő ember. Lényegében több projektfeladatban is részt tudok venni, a különböző jegyzőkönyvek, adminisztrációk szerkesztésében is segédkezem, valamint a szakdolgozati témámat is itt kaptam meg – mesélt gyakorlati tapasztalatairól élelmiszermérnök hallgatónk.


A szakmai tudás, elhivatottság, összetartás példaértékű


Arról is kérdeztük hallgatónkat, hogy mi az eddigi legjobb élménye a duális képzés kapcsán. –A rengeteg élmény és tapasztalat közül nem tudnék legjobbat választani. Egy olyan csapatnak lettem a része, melynek szakmai tudása, elhivatottsága és összetartása példaértékű, és ez igazán pozitív benyomásként ért engem. A legnagyobb sikerem, hogy introvertáltként kezdtem a képzést és sokkal nyitottabbá váltam.


– Előnyként szolgált a tanulmányaim során a duális képzés keretein belül látott technológiák, berendezések részletes ismerete, valamint az a tudás, amelyet a kísérletek, különböző adminisztrációk során szereztem – mesélt a gyakorlati képzési forma előnyeiről Katona Szibilla.


Rengeteg új dolgot lehet tanulni


Arra is kíváncsiak voltunk, hogy miért a mi képzésünket választotta jelenlegi hallgatónk. – Az SZTE Mérnöki Karának választása során meghatározó tényező volt testvéreim előzetes tapasztalata a Szegedi Tudományegyetemmel kapcsolatban, valamint a duális képzésnek is döntő szerepe volt. A képzéssel kapcsolatban túlnyomó részt pozitív irányú tapasztalataim vannak. Rengeteg új dolgot tanultam, személyes kompetenciáimat fejlesztettem, kapcsolatokat szereztem, valamint szakmai tapasztalatot a duális képzés kapcsán.


A szakirányú kurzusok megjelenésével gördülékenyebb a tanulás


A mérnökképzés során a szakmai alapozó tudás megszerzését követően, és ezek mellett épülnek be azon ismeretanyagok, melyek a képzéshez kapcsolódó szaktudást, speciális kompetenciákat biztosítja hallgatóink számára. Megkérdeztük diákunkat, hogy hogyan tetszik neki élelmiszermérnök képzésünk, illetve mikor kezdte magáénak érezni a választott szakterületet.


– Eleinte, az alapozó kurzusok miatt nem igazán éreztem a képzés szakmaiságát, viszont a szakirányú kurzusok megjelenésével ez pozitív irányba változott, illetve az összefüggések is jobban látszódtak a tárgyak között. A képzés során a legnagyobb nehézséget, vagyis inkább kihívást az időbeosztás szervezése jelentette, ami a későbbiekben mindenképpen előnyként szolgálhat – mesélt a mérnökképzés tapasztalatairól élelmiszermérnök hallgatónk.


Kiknek ajánlaná hallgatónk a képzésünket?


Azt is megkérdeztük Katona Szibillától, hogy kiknek ajánlaná képzésünket, illetve a duális képzési lehetőséget.

– A Mérnöki Kar képzését duális képzési móddal társítva azoknak a személyeknek ajánlom, akik szeretnék az egyetemi tanulmányaik mellett céltudatosan építeni a karrierjüket, szeretnének új embereket megismerni, valamint a rendszerezettség kiépítésére is alkalmas lehet ez a képzési forma.


Szöveg: Újvári Gréta

Nyitókép: Worximity.com